O que é Dome Light no VRAY?

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O que é Dome Light no VRAY?

O que é Dome Light no VRAY?

A Dome light é um recurso que mudou a forma de usar imagem HDR no V-Ray ainda na versão 2.0, agora ela evoluiu mais uma vez e ficou ainda mais precisa. ... Esse tipo de arquivo na verdade é uma fotografia com um alto alcance dinâmico da luz, ou seja, é uma fotografia que armazena a iluminação do ambiente.

Como colocar Hdri no V-ray?

Basta ir até o menu Asset Editor e localizar a V-ray Dome Light dentro da aba Lights. Localize na lista a opção V-ray Dome Light e no painel a direita encontre o campo HDRI | Texture e clique no ícone de mapa. Na próxima tela, será exibida a configuração de um arquivo padrão que já vem embutido na V-ray Dome Light.

How does a dome light work in Vray?

Rather than a flat colour it's lit with a gradient ramp, with another gradient ramp inside it which as a VrayColor in it with the RGB set to 5. This gives me a nice dome with some colour variation and a brighter area where the sun comes from.

Where does the vraylight come from in Max chaos?

Dome – The VRayLight emanates from a virtual hemispherical or spherical dome larger than the scene extents regardless of the Dome light icon's size. The light emanates from above the Z-axis of the light, where the light source actually surrounds the entire scene.

Where are photons shot in dome V Ray 5?

Target radius – Defines a sphere around the light icon where photons are shot when photon-mapped caustics or the global photon map are used. Emit radius – Defines a sphere around the light icon from which photons are shot towards the target radius area.

How to use adaptive dome light in 3ds Max-chaos?

Now create a V-Ray Dome Light and copy the Sky texture in it. Go to the dome light options and turn on adaptive dome light. Using this option we greatly speed up the render (up to 7 times). This option also removes the need of sky portals for interior rendering. Now let’s use another new feature to get the correct camera exposure.

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